Nie od dziś wiadomo, że dobra prezentacja produktu ma bardzo istotne znaczenie w praktycznie każdym aspekcie sprzedaży. Czy to w sklepie, na straganie czy tez w restauracji – wiele osób wybierze te produkty, które są dobrze zaprezentowane i wydają się zwyczajnie smaczne, zdrowe oraz wyglądają apetycznie. Sprawdźmy, jak zainwestować w dobre ekspozycje.

W dużej mierze wszystko zależy od tego, jakie produkty spożywcze będziemy prezentować oraz gdzie będziemy to robić. Inna patera na owoce sprawdzi się w eleganckiej restauracji, a inna w zwykłym, niewielkim barze; podobnie inaczej stoisko zaprojektujemy na niewielkim, klimatycznym  targowisku, a inaczej będzie ono prezentować się w eleganckim sklepie z luksusowymi towarami.

Restauracja, hotel, bar…

Na początek zacznijmy od miejsc, w których ekspozycje są po prostu nieco mniejsze. Mowa na przykład o restauracjach, barach czy hotelach, gdzie produkty przedstawiane są głównie po to, aby klienci się nimi poczęstowali – za opłatą bądź bezpłatnie (co ma miejsce głównie w hotelach). W restauracjach sprawdzą się patery na owoce i ciasta, które będą miały kloszowe nakrycie – dzięki temu produkty są ładnie wyeksponowane na widok, ale jednocześnie pozostają chronione przed przypadkowym dotknięciem, bakteriami, kurzem czy owadami. Najlepiej sprawdzają się produkty z plastiku (w barach) oraz ze szkła (w restauracjach). Z kolei w hotelach, gdzie stawiamy owoce po to, aby klient mógł się poczęstować np. podczas meldunku, dobra będzie odsłonięta patera na owoce, dzięki czemu każdy klient będzie w stanie poczęstować się bez pytania.

Stoiska i stragany

Tutaj sprawa jest nieco bardziej skomplikowana i w dużej mierze zależy od tego, czy owoce albo warzywa wymagają odpowiednich warunków przechowywania (np. niższej temperatury). Jeśli tak, dobrym rozwiązaniem będą wielopiętrowe, hurtowe patery na owoce, na których jesteśmy w stanie ułożyć np. kilka gatunków jabłek, gruszek czy nawet drobnych owoców pestkowych. Pomoże to zaprezentować je osobom zainteresowanym, ale pozostawić jednocześnie produkty na sprzedaż w kontrolowanych warunkach, wzbudzając zaufanie klienta. W sklepach, które są klimatyzowane, takich problemów zazwyczaj nie ma; kosze do prezentacji owoców i warzyw są duże i dobrze oświetlone. W takiej sytuacji warto tylko pamiętać o ładnym ułożeniu produktów, np. według gradacji kolorów.  Na targu lepiej jest podzielić produkty do mniejszych skrzynek w celu ich łatwej identyfikacji.

Jak widać, na prawie wszystkie sytuacje może zostać dobrana właściwa patera na owoce bądź odpowiedni kosz. Ekspozycja jest częścią sukcesu, bo przyciąga zainteresowanie klienta, które często przekłada się na szybki zakup.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ